-A A +A

Viikoittainen asiakaspalaute käyttöön Aspa Palveluissa

Ti, 29/01/2019 - 09:24
Helmikuun alusta alkaen jokaiselta asiakkaaltamme pyydetään palautetta hänen saamastaan palvelusta joka viikko.

–Viikoittaisen asiakaskyselyn avulla pyrimme laadun jatkuvaan parantamiseen arjessa. Lisäksi arvioimme itsearvioinnilla omaa onnistumistamme suhteessa asiakkaan antamaan palautteeseen. Näillä toimenpiteillä pääsemme ketterämmin tarttumaan mahdollisiin kehittämiskohteisiimme ja varmistamaan palvelumme korkean laadun, kertoo Aspa Palvelujen varatoimitusjohtaja Seija Milonoff.

Asiakas arvioi saamaansa palvelua esimerkiksi arvioimalla, kuunneltiinko häntä ja saiko hän osallistua päätöksentekoon sekä tuntuiko käynti häntä kunnioittavalta ja henkilökohtaiselta.

–Kysymyksien avulla pyrimme saamaan selville, toteutuvatko asukkaan oikeudet, henkilökeskeinen tapamme toimia ja palvelujen vaikuttavuus eli se, että asiakkaamme pärjäävät meiltä saamallaan tuella, taustoittaa Aspa Palvelujen kehittämispäällikkö Sirpa Wallendahl. –Tavoitteenamme on, että palautteen avulla pääsemme nopeammin kiinni kehittämistarpeisiin ja sen myötä yhä parempaan palvelujen laatuun.

Kolme Aspa-kotia on pilotoinut kyselyn toimivuutta jo viime vuoden lopulta alkaen. –Ensimmäisten raporttien perusteella laatumme on oikein hyvällä tasolla, mutta isomman vastausmassan myötä saamme palvelujen toteutumisesta vielä tarkemman käsityksen, sanoo Wallendahl.

Lue uutinen asiakaskyselymme tuloksista