Aspa Palvelut on nyt Tavana

Tavana. Ihan tavallista arkea.

Aspa Palveluiden uusi brändinimi on Tavana. Uusi nimi kertoo entistä selkeämmin, mistä toiminnassa on kyse: turvallisesta, vakaasta ja mahdollisimman tavallisesta arjesta asiakkaillemme.

Nimi Tavana kumpuaa oivalluksesta, että hyvän elämän tukipilarit löytyvät tavallisesta arjesta. Uudistuksen taustalla on halu tuoda paremmin esiin yrityksen ydintä: tavallisen arjen voimaa.

”Uusi nimemme Tavana viittaa siihen, että tavallisuus tuo onnea, jos elämä ei muuten ole ihan tavallista. Elämässä on yleensä enemmän arkea kuin sirkushuveja”, kuvaa toimitusjohtaja Seija Milonoff.

Uusi nimi, sama perusta

Tavana on ollut osa suomalaista arkea jo vuodesta 2006. Uusi nimi kertoo entistä selkeämmin, mistä toiminnassa on kyse: turvallisesta, vakaasta ja mahdollisimman tavallisesta arjesta asiakkaillemme.

”Kaikki tarvitsevat hyvää arkea ja se on aina ollut parasta osaamistamme. Monille asiakkaillemme tavallinen arki ei ole itsestäänselvyys ja juuri siksi se on niin arvokasta. Meidän tehtävämme on tukea, vahvistaa ja rakentaa vakautta”, Milonoff jatkaa.

Hyvä pysyy ennallaan

Nimi, ilme ja värimaailma uudistuvat, mutta ihmiset ja arvot pysyvät. Tavana on edelleen vammais- ja mielenterveysjärjestöjen perustaman Aspa-säätiön omistama. Toiminta pohjautuu perustajien arvoihin sekä vuosien varrella hiottuun toimintakulttuuriin.

Yrityksessä työskentelee yli 400 sote-alan ammattilaista, jotka tukevat mielenterveys- ja päihdekuntoutujia sekä eri tavoin vammaisia ihmisiä heidän arjessaan ympäri Suomen.

Ihan tavallista arkea

Brändiuudistus toteutettiin yhteistyössä työntekijöiden ja markkinointitoimisto Blink Helsingin kanssa. Viestin ydintä haettiin erilaisissa työpajoissa ja täydennettiin kyselyllä. 

”Brändiuudistus ei ole vain logon päivitys tai nimenmuutos, vaan tapa kirkastaa sitä, miksi olemme olemassa ja miten haluamme tulla nähdyksi. Tavallisuus on meille voimavara. Se tekee näkyväksi asiakkaidemme arjen ja sen, mikä siinä on arvokkainta. Halusimme, että uusi nimi ja ilme tukevat tätä ajatusta”, sanoo Aspa-konsernin viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Viitanen.

Visuaalisessa ilmeessä haettiin erottautumista ja selkeyttä sekä pyrittiin löytämään asioita, jotka kuvaavat hyvin Tavanan tapaa olla läsnä asiakkaiden arjessa. Vaikka muutos on merkittävä, on visuaalisuudessa mukana myös ripaus tuttua eli vihreä väri sekä linkki omistajaan.

”Päivitimme samalla myös Aspa-säätiön logon ja ilmeen. Näin yhteys säätiön ja liiketoiminnan välillä säilyy, vaikka nimet eivät ole enää samansukuiset”, Viitanen jatkaa. ”Nyt pystymme viestimään molempien kohderyhmille selkeämmin, koska uudistuksen myötä kummallekin rakennetaan myös omat viestintäkanavat.”

Tavana – ihan tavallista arkea

Lisätietoja:

Noora Viitanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 0406546908

noora.viitanen@aspa.fi