Työntekijöiltä saamamme palaute

Oranssissa puhekuplassa teksti: Hyvät tavoitteet, missä arvot näkyvät, luovat myös laadukkaita tapoja tehdä työtä. Työntekijä.

Selvitämme henkilöstön mielipidettä Aspa Palvelut Oy:stä työnantajana kuukausittain. Haluamme, että meillä uskalletaan puhua ja antaa palautetta.

Mittaamme henkilöstökokemusta kuukauden välein, ja julkaisemme työntekijöidemme avoimet vastaukset osana #meilläpuhutaan-kokonaisuutta. Saamamme palaute on julkaistu sellaisenaan, vain henkilöiden nimet ja yksittäisten Aspa-kotien nimet on poistettu. Viimeisimmät palautteet on julkaistu 25.11.2021.

Näin loppuvuodesta haluan erityisesti kiittää kuluneesta vuodesta ja monista menneistä isojen muutosten vuosista työkavereitani. Tällä hetkellä olen erittäin ylpeä ja kiitollinen työryhmästäni. Meillä saa sanoa mielipiteensä ääneen ja jakaa tunteitaan hyvässä ja pahassa. Uskon vakaasti, että saamme kaikki äänemme kuuluviin ja jokainen annamme työllemme ja asiakkaillemme paljon. Meillä kaikilla on omat vahvuutemme, joita saamme toteuttaa työssämme. Erityisen iloinen olen siitä, että tällä hetkellä tunnen olevani ylpeästi myös aspalainen. Näin ei ole aina ollut. Itselleni on erittäin tärkeää kohdata ihminen ja että asiakkaamme kokevat olevansa turvallisessa paikassa ja saavansa vaikuttaa omaan elämäänsä ja päivätoiminnan sisältöön. Uskon, että edelliset tapahtuvat meillä päivittäin tai että kaikki siihen parhaansa mukaan pyrkivät.

Kiitos upeille työkavereille hyvän työn ja hengen ylläpitämisestä kaikkien muutosten keskellä! Tässä yksikössä on hyvä työskennellä!

Pidän Aspan työntekijöiden välisestä hyvästä ilmapiiristä ja siitä että työntekijöiden hyvinvointia pidetään tärkeänä.

Kiitän, että meillä mietitään laatua aktiivisesti ja täten saadaan parempaa ja yksilöllisempää palvelua asiakkaille ja tuetaan henkilökunnan jaksamista ja kehittymistä. Toiveena olisi, että jokainen meistä kantaisi myös kortensa kekoon ja olisi valmis välillä antamaan extra panoksensa itsensä kehittämiselle ja uuden oppimiselle. Se on meille kaikille vaan pelkkää plussaa.

Voi kunpa pääsisimme tapaamaan kasvotusten!

Aiemmin meillä oli eri työajan seurantajärjestelmä, joka antoi hyvät mahdollisuudet suunnitella itse työtä ja joustaa sekä asiakkaiden mutta myös omien tarpeiden mukaan. Uusi systeemi oli muutos selvästi huonompaan.

Työvuorolistat Aspa-koti X:ssä ajoittain todella epäloogiset ja ajattelemattomat. Laskevat motivaatiota erittäin runsaasti. Panostus työntekijöiden hyvinvointiin saisi näkyä enemmän. Lisäksi työntekijöiden arvostus saisi näkyä enemmän.

Enemmän palkkaa ja henkilökuntaa työvuoroihin. Työ on erittäin kiireistä ja asukkaat vaativia. Ei ehdi pysähtyä juttelemaan asukkaan kanssa. Ei ehdi eikä ole resursseja järjestää esim. retkiä ulos asukkaiden kanssa.

Kyllä meidän etu on aika, joka asiakkaalle on varattu, muihin palveluntarjoajiin nähden. Kiitos muistamisista.

Olisi ihanaa jos arjessa olisi enemmän aikaa kiireettömään asiakaskohtaamiseen. Parasta työssäni on nähdä ja kuulla asiakkaiden aito ilo ja onnellisuus kun minulla on antaa täysi huomio ja aika juuri hänelle. Näihin kysymyksiin oli hankala vastata koska kyllä työssäni on ollut satunnaisia kiireettömiä kohtaamisia, mutta ei tarpeeksi.

Henkilöstön palkkauksessa tulisi huomioida henkilökohtaiset lisävastuut

Palkankorotus olisi aiheellinen.

Kiva, että aloitettiin työnohjaus 🙂

Ajoittain kiire vaikeuttaa kohtaamista, kuuntelemista, pysähtymistä asiakkaan huomiontarpeen äärelle. Voimakastahtoiset asiakkaat vievät väkisinkin huomion itseensä….

Kuukauden kysymykseen tarkennusta: Tuntuu siltä, että työn ollessa hektisimmillään, ei ehdi välttämättä pysähtyä kuuntelemaan tai luomaan kiireetöntä tilannetta. Näitä ajankohtia lyhyempinä ja pidempinä on monesti useita viikossa, ainakin 3-5 päivänä.
Työn järjestely ja toiminta työssä huomioitavaa.
On myös huomioitavaa, että huomiota enemmän erilailla tarvitsevat, hakevat ja ottavat vievät ajoittain aimo annoksen aikaa ja pysähtymistä asukkailta, jotka ovat hiljaisempia, syrjään vetäytyvämpiä ja muiden tekemisten vaikutuksille alttiimpia. Tässä kuussa on mennyt suhteellisen hyvin ajatellen pysähtymistä ja kiireettömyyttä.

Voisiko Aspa-koti X:n yleiseen tilaan hankkia ilmanviilentimiä sisätilan lämpötilan noustessa herkästi +29 asteeseen? Muuten olen ollut ihan tyytyväinen.

Palkka

Uutena Aspalaisena koen että asiat hoituu mutkattomasti. Työntekijöitä arvostetaan ja se osoitetaan.

Huippu työpaikka ja huipputiimi!!

Kitios kesätyöstä

Pääsääntöisesti minulla on joka vuorossa aikaa kiireettömään kohtaamiseen asiakkaan kanssa, mutta on myös työvuoroja ja hetkiä kun tuntuu pahalta kiirehtiä asiakkaan asiaa tai sanoa, että nyt juuri en valitettavasti pysty kun minua odotetaan jo muualle.

Olisi hyvä pohtia miten töitä organisoidaan työntekijöiden kesken. Ja miten liikutaan ulkopuolisiin toimintoihin. Kiitos yrityksen johdolle ja kaikille työkavereille!

Palkka

Kiitos johtoryhmälle hienosti hoidetusta raskaasta ajasta!

Henkilöstön palkkaus ,henkilökohtainen lisä pätevyyden ja työn tekemisen laadun perusteella

Kiitos kesätyöntekijöille, että mahdollistatte hyvän asiakastyön jatkumisen vakkareiden lomaillessa. 🙂

Kiitos kun on ollut tarjolla vichyä helteillä.

Ilmastointi laitteet kuntoon. Työskentely olosuhteet on erittäin lämpimät.

Kiitokset koronavapaapäivästä!

Pieni palkankorotus 🙂

Kehno palkkaus suhteessa työn vaativuuteen.

Koko hellekesän työtä paiskineille kesäsijaisille jotain bonusta, ei ole ollut helpoin pesti näillä keleillä 🥵 (samoin meille vakkareille, jotka olemme melkein läkähtyneet lomaa odotellessa tai mennyttä lomaa muistellessa)

Joustavuudesta kiitos yksikön johtajalle

Kovalla helteellä on raskasta työskennellä, mutta taukojen mahdollistaminen ja vissyn tarjoaminen ovat helpottaneet hiukan jaksamista.

Henkilökohtaisen avustajan työtä myöskin tuotais enemmän esille esim keskusteluissa. Avustajan työ on erittäin tärkeää ja monipuolista.

Todella kiireinen kesä, sijaisia ei saa käyttää eikä niitä ole, silti ylityöt paukkuu…

Palvelupäällikkö voisi vastata, kun hänelle kirjoittaa. Voi olla, että olen itse kirjoittanut tietotekniikan kautta väärällä kanavalla tai että viesti ei mene perille tai henkilö ei ole saanut viestiä ja on unohtanut laittaa viestin, että on lomalla. Epävarmuustekijöitä viestinnässä on useita!

Meillä täällä on useimmiten niin, että vaikka olisi ”täysmiehitys”, niin aika ei tunnu silti riittävän ja asukkaiden tarpeisiin vastaaminen on välillä hyvinkin riittämätöntä ja hidasta. Toivoisin ainakin yhdet työntekijät lisää molempiin vuoroihin. Vähintäänkin ansaitsisimme rutkasti lisää palkkaa, sillä työnimikkeemme on ohjaaja, vaikka lähes kaikki asukkaamme ovat täysin hoidettavia. Pelkällä ohjauksella täällä ei pärjää kukaan. Mielestäni työnimike on TODELLA harhaanjohtava yksikkömme työnkuvaan nähden. Tämä harhaanjohtava nimike on varmasti myös vaikuttanut siihen, ettei monikaan keikkari ei ole taloon pidemmäksi aikaa jäänyt. Sillä työ ei ole ohjaamista, vain ja ainoastaan hoitamista, ruoanlaittoa ja siivoamista.

Lyhyempi työaika nykyisellä palkalla tai huomattava palkankorotus.

Palkkaus kunnalliselle tasolle. Ylityö ja vuoronvaihdosta lisä korvaus.

Meillä on paljon hyvää, pidetään hyviä ja onnistuneita asioita mielessä

Henkilöstöinfoja ei ole ollut kesällä ja niitä toivoisin taas pian takaisin päiväjärjestykseen.

Palkka pitäisi olla parempi. Tällä hetkellä kunnallisella puolella palkka on useamman sata euroa parempi.

Palkka voisi olla korkeampi. Nyt on ollut mielekästä olla töissä.

Perehdytykseen ja työnjakoon kuka perehdyttää tarvittaisiin edelleen lisää keskustelua. Sekä sitä millaisena työntekijöiden välinen yhteistyö nähdään/halutaan sen olevan. Millaista on työntekijöiden ja asukkaiden yhteistyö/palvelu tai millaiseksi se nähdään suhde!

Työilmapiirin kehittämiseen yksiköissä voisi panostaa enemmän.

Sähköpyörä mahdollisuus työntekijöiden asiakaskäynteihin.

Teams viestintä voisi olla selkeämpää. Nyt tärkeitäkin asioita hukkuu kun tietoa tulee paljon ja eri kanaville.

Uuden esihenkilön johdolla ovat työt lähteneet hyvin yhteistyönmerkeissä käyntiin. Uusi esihenkilö on lempeästi (hyvä!) tehnyt selväksi, että hän kuuntelee ja tekee yhteistyötä, mutta vetää asioista omat johtopäätöksensä ja ohjaa henkilökuntaa.

Sovitut ja tehtävät kotikäynnit ei mahdollista vapaata aikaa seurata infoja. Pitäisi olla mahdollista pitää tauko muista työstä .

Yhdenmukainen (ammatillinen) kirjaaminen.

Teamsista hankala etsiä tietoa jälkikäteen jos ei het ota asiaa ylös. Infot hyviä mm kontakti johtoon näin saatavilla, kuva ja ääni

Palkkaukseen henkilökohtainen rahallinen kannustin,niille jotka sen ansaitsevat.Henkilökohtainen bonus.Henkilöstöinfoja ei ole mahdollista seurata, koska aina on työtehtäviä tekemättä.

En osaa sanoa tiedon jakamisen tai etsintään oikein mitään, koska minusta teams toimii loistavasti tiedottamisessa.

Työntekijöiden arvostus on täysi nolla, koska palkat ovat surkeat. Aspa palveluiden palkka ei kilpaile millään tavalla julkisen puolen palkan kanssa. Myös korona ajan työtaakka ja vajaalla miehityksellä tehdyt työt (melkein kaikki vuorot) painaa työntekijöitä. Miksi kukaan ei tule yksiköihin töihin? Tuossa syy.

Odotan innolla tätä uutta toiminnanohjaus-mobiilijärjestelmää.

Palkan korotusta odottellessa.

Tiedon jakaminen erittäin haastavaa kun kaikki aika menee asiakastyössä. Tiimit ja työkokoukset pitäisi pystyä järjestämään jotta tieto kulkisi. Nyt menee moni asia ohi.

Linkin lähettäminen sähköpostilla tai edes muistutus, olisiko hyvä? Kommunikoinnin lisääminen tiimissä, toinen.

Vastaavien ohjaajien palkkoihin on luvattu jo keväällä korotus, siis meille jotka teemme muutakin lisätyötä kuin normityötä, koskahan tämä palkankorotus astuu voimaan?

Uusi esihenkilö ja uudet metkut-hyvä niin!

Infot, teams, kohtaamot, Aspalainen koulutus, yksikön palaverit, muut kokoukset ja verkostopalaverit, domacare koulutus yms. On tunne, että jatkuvasti on jotakin ”ylimääräistä” työn ohella, halusit tai et. Ovat toki tärkeitä ja tarpeellisia, mutta kohtuus kaikessa. Jää stressaava tunne, mikä laskee motivaatiota. Pyydettyjä työnohjauksia ja EA päivityksiä ei saada. Voisiko tätä kuormaa hillitä? Kiitos!

En ossaa sanoa, ei tule nyt mieleen mittään.

Työporukka on tällä hetkellä aivan mahtava, jolloin työn tekeminenkin on mielekkäämpää.

haluan suosittaa tätä työpaikkaa. Meitä vain työntekijöitä liian vähän. Työmäärä suuri ja ei ehdi antaa henkilökohtaista aikaa asukkaalle, Siksi toivon saisimme ihmisen hommaa tehdä ihmisinä oikein ajan kanssa. Aspalaisuus saa ja tulee näkyä henkilökunnan riittävä määrä kaikkien etu.

Kun on aitoja ristiriitoja, niistä olisi hyvä puhua ääneen ja jopa kuvittaa niitä selkeästi ja osoittaa, että meidän työssämme ilmenevät ristiriidat eivät ole vain meidän yrityksen ongelmia vaan osa suurempaa kokonaisuutta, joka liittyy yhteiskunnallisiin ongelmiin/ilmiöihin/kehityssuuntiin.

Henkilöstö infoihin ei pysty osallistumaan, koska samanaikaisesti on asiakas käyntejä.

Palkkaus kohdilleen kiitoos.

Palkkaus ylös päin.

Jos lähihoitaja on lääkevastaava, hän ei saa siitä lisiä. Tämä on väärin.

Hälytysrahan parantaminen.

Enemmän voisi infota asioista yleisesti. Mutta kaikki edut ja työolot on priimaa

kiitos hyvälle työporukalle ja johdolle

Olemme keskustelleet työryhmässä että palkkaus asiaan olisi mukava saada plus merkkistä muutosta

Kiitos Johdolle! Ja kaikille muillekin! Edelleen käydään keskustelua, joka on loputonta, mutta aina uusissa raameissa ja kehyksissä, miten paljon asukkaiden terveyteen/sairauteen/asumiseen puututaan.

Aspa on työnantajana joustava ja työntekijät huomioonottava.

Palkkaus huono

Työnohjaus pitää kuulua työntekijöille tuloksesta huolimatta. Itse kun ei voida vaikuttaa millaisia sopimuksia kaupungin kanssa on tehty.

Nostaisin keskusteluun , että millainen rooli koneälyn ratkaisuilla on meidän toiminnassamme koskien mielenterveysongelmien diagnosointia.

Hyvin me vedetään, hieno etätyölinjaus, itseohjautuvuus kunniaan 🙂

Hälytys palkat suuremmiksi joka vois herättää vapaalla olevien mielenkiintoa tulla vapailta töihin. 100€arki 150€ viikonloppuisin. Ja aikarajan pois koska on hälytetty. Parempi määrä sijaisia.

Palkka saisi olla enemmän.

Kun uusi sopimuskausi on tilaaja-asiakkaan kanssa on alkamassa, olisi hyvä paneutua porukalla kunnolla uuteen sopimukseen hyvissä ajoin. Tuntuu kurjalle, että me jotka teemme työtä kentällä jäämme vaille riittävää informaatiota ja meininki on melkoisen sekavaa. Jos tilaaja-asiakas vaatii kirjaukset muuhun kuin meidän omaan kirjausjärjestelmään, tulisi työnantajan hommata viipymättä siihen vaadittavat laitteet työntekijöille. Jossittelu ja vetkuttelu ei auta tässä tilanteessa. Nyt olisi hyvä lunastaa ”slouganit” paljon mainostetuista digiratkaisuista yhtiössä ;).

Työsuhdepyörän käytön mahdollisuus myös Aspa Palveluiden ohjaajille eikä vain Säätiön työntekijöille. Aspan strategiassahan yhtenä tavoitteena on hyvinvoiva henkilöstö..

Aspassa työtä SAA tehdä Aspan arvojen mukaisesti. Riittävä määrä henkilökuntaa mahdollistaa tämän, eikä kiireen tuntua ole. Palkka voisi olla parempi. Aspassa lähihoitajan palkka on pienempi kuin esimerkiksi kunnan palveluksessa olevilla.

Toivoisin konsernin johdonkin ottavan vastuuta Aspa-kotien tilanteesta. Nyt on tunne, että kaikki kaatuu yksittäisen Aspa-kodin henkilökunnan niskaan.

Kiinnittäkää huomiota työvuorolistoihin. 8 viikkoa viikonloppu vapaiden väli, 5 viikkoa ykkös vapailla. Ottaa jo terveyden päälle.

Organisoidutaan yksilöllisesti ja ryhmätyötä tekemällä. Molemmat vaihteet käytössä. Ihmisillä erilaisia näkemyksiä työhön tarvittavan tuen tarpeesta. Toiset kaipaavat vapautta ja haluavat tehdä ”omia ratkaisuja”, välillä tietysti niin on pakkokin tehdä ja pitääkin tehdä! Mutta toisilla taas suurempi tarve keskustella työhön liittyvistä ratkaisuista yhdessä muiden kanssa ja nähdä näin itsensä suhteessa muuhun ryhmään. Johdolla vaikea tehtävä taiteilla kaikkien vaatimusten kanssa. Oikein hyvä puheyhteys vallitsee ja innostus ratkoa ongelmia ja kehittää työtä sen lisäksi, että turvataan päivittäisten työtehtävien huolellinen suorittaminen.Kiitos kaikille!

Syksy on ollut todella kiireinen ja taukojen pitäminen on jäänyt turhan vähäiseksi.

Lisää liksaa…

Palkka saisi olla enemmän.

Kiitos johdolle, että jaksavat uskoa tulevaisuuteen hankalista tilanteista huolmatta. Ja oman yksikön johdolle, joka tekee hartiavoimin töitä, että tästä työntekijäpulasta selvitään.Ja muille työntekijöille siitä, että vaikka hammasta purren pitävät korkean työmoraalin ja tekevät kaikkensa, että lupaukset pidetään ja yritetään pitää mahdollisimman hyvä taso hoidossa!

Toivon riittäviä ja ajantasalla olevia työkaluja esim liikkuvaan työhön omat kannettavat koneet mukaan asiakaskäynneille.

Etätyön mahdollisuus osaksi työtä.

Palkka

Uudellenorganisoitumista. Yhteistyötä on tiivistettävä ja joustavauutta toinen toisten auttamisessa. Myös asukkaiden autettava itseään miten pystyvät ja tehtävä yhteistyötä. Yksinkertaistettava käytäntöjä kuten ja otettava enemmän vasttuuta myös muusta kuin omasta työvuorostaan. Eli myös seuraavan päivän tapahtumista!

Siirtyminen uuteen asiakastietojärjestelmään on tuonut päiviin paljon kiireen tuntua ja olisin toivonut enemmän työaikaa siihen perehtymiseen. Työntekijäresurssia tarvittaisiin enemmän, kun asiakkaiden avustamiseen menee yhä enemmän aikaa.

Esimies toiminnan parantaminen. Tieto siitä että koska esimies on paikalla ja koska lähtee

Kilometrikorvausten nostaminen koska bensan hinta. Palkankorotus. Palkkiot coronavuosista.

Huonoja kyselyitä, eivät sovi asiakkaillemme.

Mielettömän hyvät kysymykset lokakuussa. Kiva kun oli muutama kysymys yhden sijaan. Asiakkaiden kanssa tuli hyvää keskustelua kyselyn myötä.

Kiitokset hyvästä työyhteisöstä. Toivon että tämä jatkuu samalla tavalla.

Hoiva-alan tiukan kilpailutilanteen huomioon ottaen (myös kilpailu työntekijöistä) yksikkömme on onnistunut luomaan uusia käytäntöjä ja pitämään palvelupauksensa.

Palkka saisi olla enemmän. Olisin enemmän tyytyväinen silloin.

😃😃😃

Työhyvinvointia voisi kehittää, vaikka asiat ovat sen suhteen hyvin. Voisiko nelipäiväistä työviikkoa harkita? Tutkimuksista on saatu hyviä tuloksia kokeiluihin liittyen.

Palkankorotus

Tänään keskusteltiin perehdyttämisestä ja tarpeesta syvällisesti keskustella sen perusteista ja tekotavasta. Uusien asiakkaiden odotus on mukavaa, resurssit ja työtahti mietityttävät. Täällä käydään erinomaista keskustelua itsemääräämisoikeudesta, asukkaiden taloudellisen tilanteen vaikutuksesta asumiseen. Millaisia moraalisia ulottuvuuksia siihen liittyy. Samoin kuin asukkaiden itsemääräämisoikeutta elää oman näköistään elämää suhteessa lääkitykseen, asunnon siisteyteen, seksuaalisuuteen (miten sitä saa toteuttaa omassa asunnossaan) ja miten henkilökunta siihen ”osallistuu” . Mitä on yksilöllisyys ja mitä on yhteisöllisyys? Mitä on elää somessa ja mitä on elää ”reaalimaailmassa” ja näiden yhdistelmissä ja näiden väleissä! Voimia kaikille työhön!

Aspassa palkka tulisi olla kilpailukykyinen muiden hoitoalan yrityksien sekä kuntien ja sairaanhoitopiirien kanssa. Täällä kunta maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleen kuin Aspa.

12.5.2021

Asiat ovat viime aikoina sujuneet mahdottoman hyvin ja viihdyn työssäni kovasti. Ehdotuksiani kuunnellaan, erilaiset työtavat sovitetaan yhteen ja työyhteisössä vallitsee luottamus, ilo tehdä töitä ja toisen kunnioitus. Toisaalta saa myös välillä olla väsyneempi ja innottomampi; siihenkin annetaan lupa. Jaksan paremmin olla töissä, työnjako on selkeytynyt ja tuntuu toiveikkaalta. Korona ahdistaa ja siihen liittyvät rajoitukset harmittavat, mutta niistäkin selvitään yhdessä. Kiitos siitä kuuluu työkavereille ja lähiesimiehelle! Jatketaan samaa rataa! 🙂

Palkkaus on asia johon toivoisi tarkistusta! Muuten tyytyväinen👍

Meillä X:ssa on taitava, kestävä ja edustava tiimi ammatillisia osaajia. Y on ollut loistovalinta. Hänellä on hyvä ja kannustava ote meidän tiimiin. Y on ahkera, tarkka, kuuntelee, keskustelee, kysyy meiltä käytänteitä ja kiittää kauniisti!

Pitkät päivät mahdollisiksi. Ihan käsittämätöntä ettei se ole Aspassa mahdollista halukkaille. Jokaisen työntekijän jaksaminen riippuu eri asioista ja ”ergonominen lista” pitäisi olla jokaiselle erilainen.

Ihana oli saada kiitosta eli koronavapaa

Työyhteisö energinen, joustava ja innostava!

Työvälineet ovat kohtuullisen hyvällä mallilla nyt, mutta toimipaikkamme toimimattomat verkkoyhteydet aiheuttavat harmia. Laitteiden ja ohjelmien asennukset tulevat yksikölle tosi kalliiksi ja aiheuttavat harmia työntekijöille.

Koronarokote olis kiva

Työtiloissa kyllä toivomisen varaa.

Organisaatio tasolla ei aina oikein tiedä kenen puoleen kääntyä ongelmatilanteissa. Kuka hallinnossa vastaa mistäkin asiasta.

Rantakoivun alla on erillisissä taloissa / tiimeissä tehostettu palveluasuminen ja palveluasuminen. Nämä olisi hyvä eriyttää vielä toisistaan.

Toivoisin, että toimintayksikkömme kohdalla voisi valita, kummassa tiimissä/talossa työskentelee/ miltä puolelta palaute tulee

Olisi ollut mukava jos olisi saanut itse vaikuttaa koronavapaan ajankohtaan

Palkitsemisraha on tosi kiva, mutta ei ole tasapuolinen niille, jotka ovat olleet jo kauan Aspassa. Vuoden olleet saavat ennemmin, kun 9 vuotta olleet

Työvuorolistat ovat olleet viime aikoina aika huonoja tukemaan työjaksamisessa.

Henkilöstöä pitäisi palkita oman työpanoksen mukaisesti. Kilpailijoilla on käytössä tehtäväkohtainen palkkaus ja siitä maksettava lisäkorvaus. Muilla työnantajilla on tarjota työnantajan kustantama auto työajoihin.( kotikäynnit)

Tehossa tarvitaan yhteen hiileen puhaltamista ja intoa tehdä asukkaiden kanssa erilaisia virikkeitä 🙂

Autonominen työvuorosuunnittelu olisi hyvä asia. Loogisuutta työvuoroihin.

Työvälineisiin liittyen, että esimerkiksi työntekijöiden perustietokoneet ovat hitaita ja hidastavat työntekoa. Tämä asia on tiedossa kyllä jo ja ilmeisesti etenemässä, mutta edelleen on varmasti hyvä tuoda asia esille. Onneksi saamme tarvittaessa käyttää johtajan konetta, kun se on vapaa. Mobiili-Hilkka on ollut kätevä kirjatessa ja esimerkiksi yksikön ulkopuolella liikkuessa. Välillä sovellus jumittaa, mutta kohtahan jo vaihdetaan ilmeisesti uuteen järjestelmään. Kiitoksia korona-ajan kautta tulleesta vapaapäivästä, se on hieno asia! Teams on vaikuttanut hyvältä asialta.

Hilkka ei toimi useinkaan.

Kiitettävästi on tallenteita ja infoa mm. ohjelmien ja sovelluksien käyttämiseen. Mutta mistä se aika otetaan niiden katsomiseen ja opettelemiseen? Ani harvoin aikaa liikenee / usein myös keskeytyy. Keskeytyksen jälkeen ei enää muista oppimaansa kun sitä ei ole itse kokeillut tai tehnyt.

Olisi hyvä selkeyttää myös muita yhteydenpitokanavia kuin teams. Eli miten on mahdollista pitää olla yhteydessä eri tahojen kanssa!

Tärkeä asiakastyön arki kuormittaa tällä hetkellä sen verran paljon, että toivoisin tiedottamiseen, työn kehittämiseen ja omien työtehtävien tekemiseen selkeyttä ja selkeitä vastauksia ja linjauksia kysymyksiimme. Mahdollisuus kollegoiden väliseen keskusteluun ja jakamiseen on tällä hetkellä hankalaa monessa paikassa. Ongelma ei ole omassa työyhteisössä eikä lähiesimiehen työn tekemisessä. Ei vain ole aina aikaa irrottautua asiakastyöstä ja siivouksesta, jotta pääsisin selaamaan Teamsia tai ehtisin osallistua infoihin tai jotta voisimme yhdessä suunnitella asiakastyötä eteenpäin helpottaaksemme arkea. Asiakastyö on mielestäni prioriteettilistan kärjessä ja haluan panostaa siihen. Ymmärrän vallitsevan tilanteen ja siihen liittyvät ongelmat (taloudessa). Pandemia voi kuitenkin jatkua pitkäänkin, jonka vuoksi työntekijät tarvitsevat kannustusta, tietoa, arjen iloa ja myös mukavia juttuja. Edellä mainitut eivät välttämättä aina vaadi rahallista panostusta. Tästä kaikesta huolimatta olen kiitollinen työryhmälleni ja kollegoilleni tsemppaamisesta ja laadukkaasta työstä. Hyvä me!

Kaikille työntekijöille ei ole selkeää, että mistä voi kysyä apua työvälineiden käyttöön esim. teknologian käytön monet kokevat itselleen haastavaksi ja siksi eivät ole innokkaita edes opettelemaan erilaisten järjestelmien ja laitteiden käyttöä.

Kiitos ylimääräisestä korona vapaasta!

Olen miettinyt, että olisiko läppärit hyvä työväline tuetun asumisen liikkuvassa työssä.  Kännykällä ei saa tehtyä kaikkia töitä. Asunispalvelusuunnitelmat, ajopäiväkirjat ja sähköposti viestintä niin verkostojen kuin asiakkaiden kanssa olisi käytännöllisempää.

Kiitokset vielä koronavapaasta. Se oli Aspalta suuri teko ja osoitus henkilöstöstä välittämisestä.

Ensimmäinen Kohtaamo vaikutti hyvältä ja antoisalta. Oli mukava päästä juttelemaan muidenkin aspalaisten kanssa.

Tuplavuorot mahdollisiksi. Minulle ergonominen työlista olisi sellainen, että saisin tehdä 1-2 tuplavuorot listassa!