Aspan strategia selkokielellä

Tuemme ihmisiä, jotka tarvitsevat apua arjessa ja asumisessa.

Kaksi piirroshahmoa, joista toinen istuu penkillä ja toinen käyttää pyörätuolia.

Tavoitteemme on, että voit elää ja asua itsenäisesti elämän eri vaiheissa.

Aspan visio

Visiomme on: Kohtaamme sinut.

Tapamme toimia

Teemme, mitä lupaamme.

Olemme rehellisiä.
Uskallamme puhua myös vaikeista asioista.

Kunnioitamme kaikkia ihmisiä.

Kunnioitamme sitä, että ihmiset ovat erilaisia.
Kuuntelemme toiveitasi ja mielipiteitäsi.
Ymmärrämme, että kaikilla on oikeus tehdä päätöksiä.
Kohtelemme kaikkia samalla tavalla.

Olemme vastuullisia.

Teemme tekoja ja päätöksiä, joilla on hyvä vaikutus asiakkaidemme elämään.
Teemme ympäristöystävällisiä valintoja.
Annamme hyvän kiertää. Pidämme hyvää huolta asiakkaistamme ja liiketoiminnastamme.

Tavoitteemme

Jokainen Aspan asiakas saa tarpeitaan vastaavan kodin sekä yksilölliset palvelut ja tuen.

Hyvä koti

Saat sinulle sopivan kodin.
Pidämme Aspan asunnot hyvässä kunnossa.

Hyvä tuki

Tuemme sinua arjessa ja asumisessa.
Saat myös palvelut, joita tarvitset.
Et jää yksin. Tuemme sinua, jotta tutustut uusiin ihmisiin Aspassa ja muualla.
Autamme sinua löytämään omat vahvuutesi ja mukavaa tekemistä.
Etsimme keinoja, joilla voimme estää etukäteen asiakkaidemme ongelmat arjessa ja asumisessa.
Toimimme Suomessa monella paikkakunnalla.

Hyvä mieli

Haluamme, että saat Aspalta hyviä kokemuksia ja muistoja.

Kantavat rakenteet

Aspan toiminnassa on kolme kantavaa rakennetta eli asiaa, jotka ovat meille hyvin tärkeitä.
Kun nämä asiat ovat kunnossa, toimintamme onnistuu.

Aspa on arvostettu ja reilu työpaikka

Olemme hyvä ja luotettava työnantaja.
Työntekijät viihtyvät meillä.

Aspa on vahva ja kasvava

Kehitämme toimintaamme yhdessä asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.
Pidämme hyvää huolta Aspan taloudesta.

Aspa on asiantunteva ja tunnettu kumppani

Olemme oman alamme asiantuntija.
Aspan kanssa halutaan tehdä yhteistyötä.
Valitsemme kumppanit, jotka arvostavat samoja asioita kuin me.