Asiakastyytyväisyystutkimus kertoo Aspa Palveluiden laadukkaasta työstä

Täällä kuunnellaan tarkkaan mitä asukas sanoo eikä tehdä liukuhihnalla töitä. Asiakas.

Saavutimme mittaushistoriamme parhaimman suositteluindeksin tuloksen (NPS = 58 vrt. 2020: 36). Asiakkaistamme 95 % on erittäin tai melko tyytyväisiä palveluun. Saimme myös hyvän arvosanan poikkeusaikana toimimisellemme (4,5/5).

Tutkimusyhtiö Innolink on vastannut viimeiset viisi vuotta strategisten kyselyiden toteuttamisesta. Viimeisin tutkimus toteutettiin syksyllä 2021. Vastauksia saimme 464 asiakkaalta kaikista eri Aspa-kodeista. Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä sekä paperisena lomakkeena. Tänäkin vuonna tutkimukseen pääsi vastaamaan myös tuetusti Innolinkin haastattelijan kanssa Teamsin välityksellä.

”Asiakkaiden antamasta palautteesta eniten lämmittää luotettavuutemme, jossa saimme mielettömän hyvän tuloksen. Saimme arvosanaksi 4,6/5 ja vastaajista 92 % antoi arvosanan 4 tai 5. Luotettavuus on yhteisesti muotoilemamme laadun kannalta merkittävä tekijä”, kertoo Aspa Palveluiden kehittämispäällikkö Mika Thessman.

Oma tutkimus läheisille

Tänä vuonna toteutimme ensimmäistä kertaa läheistutkimuksen. Sen tarkoituksena on saada palautetta ja kehitysideoita asiakkaidemme läheisiltä ja antaa heille kanava kertoa mielipiteensä. Vastauksia kertyi hyvin ja läheisten tyytyväisyys on hyvällä tasolla.

”Erityisen tyytyväisiä voimme olla siihen, että kilpailuvaltteinamme pidetään asiakkaiden itsemääräämisoikeutta ja mahdollisuutta osallistua itseään koskeviin päätöksiin. Kehityskohteitakin löytyi, kuten proaktiivisen viestinnän määrä. Tähän aiomme tarttua välittömästi”, sanoo Mika Thessman.